Distress oxides

Jeg havde lavet et par inspirationskort med Distress Oxides til standen,
da jeg var med Happymade til Scrapbooking Convention i Middelfart.
Jeg er vildt begejstret for den chalk-agtige overflade man får ved brug af Distress Oxides.

Jeg har lavet dette kort, hvor jeg har varm-embosset med sølv
og farvelagt med Distress Oxides i kolde farver.
Jeg har brugt 3 af de nye Distress Oxides i farverne:



Jeg har desuden brugt:

Til det andet kort har jeg varm-embosset baggrunden med guld-embossing powder.
Jeg synes guld passer rigtig godt sammen med lyserødt og pink.
Her har jeg brugt Distress Oxides i farverne:



Jeg har også brugt:

Til begge kort har jeg brugt:
Til at farvelægge/embosse på:  Ranger - Specialty Stamping Paper

Kortbasen er udstanset med:
CREAlies - Die - Crea-Nest-Lies XXL - CLNestXXL
Det er et rigtig fedt sæt, da der er dies i mange størrelser,
 og de store passer perfekt til at udstanse en kortbase.

Til varm-embossing af baggrundene er der brugt:

Begge tekster/sentiments er lavet som chipboards.
Jeg har udstanset hvert ord 4 gange og limet udstansningerne sammen.
Dertil har jeg brugt: Crafter's Companion - Neenah Classic Crest Card Solar White.


Efter jeg har sværtet baggrundene med Distress Oxides, har jeg sikret mig, at de var helt tørre, inden jeg sprøjtede enkelte vanddråber udover dem. Når vandet har siddet lidt på overfladen, duppes det af med køkkenrulle. Det giver en lækker "distressed" effekt, der ses som lyse plamager på kortet.
Jeg brugte varmepistol til at tørre baggrunden med før og efter vandstænkene.

Det var lidt inspiration fra mig. Tak for besøget her på bloggen.


Anne-Mette












Kommentarer

Send en kommentar

TAK fordi du læser med.
Jeg bliver altid glad for en kommentar - det er så dejligt motiverende.
Det er ikke sikkert, jeg får svaret. Men du kan være helt sikker på, at jeg værdsætter det.