DIY - Fold og dekorér med en gammel bog

 
Ifm med mit arbejde er jeg bl.a. så heldig at få lov at se alle de nye, lækre billeder til vores kommende hovedkatalog. Jeg har set, at der på nogle af dem 'optræder' gamle bøger, som er foldet på én eller anden måde, så de ser spændende og dekorative ud.
 
Jeg fik vist én af teknikkerne, som viste sig at være 'så let som at klø sig selv i nakken'....Så det skulle prøves!
 
Forleden fik jeg købt to bøger til formålet i én af de lokale genbrugsbutikker (som ovenikøbet havde 50% pga ophørsudsalg). Beløbet sneg sig op på ialt 5 kr for de to gamle bøger!
 
 
At det så efterfølgende viste sig, at siderne i den ene af bøgerne var så løse i limningen, at de ikke kunne bruges, er så en anden side af sagen (hvad kan man også forvente at få for en halv femmer?). Men, men, men,- jeg har allerede en anden god idé til, hvordan de skal bruges. Mere om det en anden god gang.
 
 
Som sagt var foldeteknikken 'a piece of cake',- se bare herunder:
 
Først foldes den ene vej...
 
...Og så den anden vej.
 
Og sådan fortsætter man bare side for side, til alle siderne er foldet.
 
 
 
 
Cirka halvvejs - 168 sider tilbage før målet er nået.
 
Og det færdige resultat kan nu ses herunder. Synes selv den er fin, uanset hvilken vej den er vendt.
 
 
 
Med ønsket om en rigtig dejlig lørdag aften.
Kærlig hilsen Anette

Kommentarer

  1. Den er bare så flot! Super fin måde at bruge gamle bøger på.
    Jeg har fundet meget genbrugsguld til kreahygge - og prisen er jo ganske overkommelig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hovsa - Jeg har slet ikke set din kommentar før i dag Jytte B-).
      Jeg er lige blevet gjort opmærksom på, at jeg i denne uges udgave af Hendes Verden er at finde i et krea-tillæg og ville lige lave et link til denne post på Facebook.
      Men TAK for din søde kommentar Jytte :-*. Det er nu så hyggeligt at finde 'ting og sager', som man kan trylle lidt med. Og nej,- så gør det netop ikke noget, når priserne er overkommelige ;-).
      Krammere til dig og med ønsket om en dejlig Påske.
      Kh. Anette :-*

      Slet

Send en kommentar

TAK fordi du læser med.
Jeg bliver altid glad for en kommentar - det er så dejligt motiverende.
Det er ikke sikkert, jeg får svaret. Men du kan være helt sikker på, at jeg værdsætter det.